Marketing & Communicatiespecialist die weet wat ownership is

Solliciteer nu

Marketing & Communicatie-specialist die weet wat ownership is


Als Marketing & Communicatiespecialist bij SWIS is je belangrijkste doel om SWIS op de kaart te zetten. 

Klinkt als iets voor jou? Snel verder lezen dan.

Je bent een Marketing & Communicatiespecialist met ervaring, liefst bij een digitaal bureau. Je kent de bureaudynamiek en weet wat Agile werken betekent. Je maakt jezelf snel thuis in een nieuwe organisatie en schroomt niet om mensen vragen te stellen.

De uitdaging

Al twee decennia ontwikkelen we digitale oplossingen voor organisaties in allerlei soorten en maten. Klanten zien ons als een betrouwbare partner, die vanuit een stevige technologische basis uitstekende online systemen bouwt. Daar zijn we trots op.

SWIS heeft ambitie en wil daarom groeien. Alleen door te groeien kunnen we een complete digitale dienstverlening aanbieden aan (nieuwe) opdrachtgevers.

Het verhaal van SWIS staat als een huis. We hebben sinds dit jaar een nieuwe website waarop we naar buiten dragen waar we voor staan en wat onze dienstverlening precies inhoudt. Deze hebben we uitgewerkt in een aantal diensten. Ook is de website de plek waar onze meest prominente cases staan en waar we onze kennis en kunde etaleren in blogs.

Op social zijn we dit jaar bezig geweest met een comeback. We laten wekelijks van ons horen. Hierbij geloven we in de strategie om de website als basis te laten fungeren voor alle traffic die vanuit de socials komt. Om van daaruit de reis van de bezoeker te verlengen met andere relevante content.

Om dit structureel te kunnen blijven doen hebben we iemand nodig die hier structureel tijd in investeert. Een SWIS-journalist, een communicatiespecialist, een contenttijger, een journalist met affiniteit in online die de verhalen ophaalt en benut.

Binnen deze functie overleg en rapporteer je aan de sales director en per kwartaal aan het Management Team (bestaande uit de directeur, sales director, operational director en HR-adviseur). 

Taken en verantwoordelijkheden

Als Marketing & Communicatiespecialist bij SWIS ben je bezig met onderstaande taken en verantwoordelijkheden:

  • Het merk SWIS versterken (de reputatie): het laden en bewaken van het merk (branding: in beeld en tone-of-voice), het integrale beheer van de corporate communicatiemiddelen
  • Faciliteren van collega’s/afdelingen zodat zij kunnen communiceren met hun eigen stakeholders. Het geven van advies op het gebied van interne en externe communicatie
  • Onderhoud en continue vernieuwing van de SWIS-website met o.a. blogs en cases. Zorgen dat de content aansluit bij de koers van SWIS en de doelgroepen
  • Structureel (= wekelijks) aanwezig zijn op de eigen socials
  • Structureel (= maandelijks) nieuwsbrieven versturen
  • Social advertising op de doelgroepen
  • Award-cases schrijven (en winnen!)
  • Bijdragen aan recruitment i.s.m. HR, vacatureteksten schrijven en/of redigeren, social- en Google-advertising op vacatures i.s.m. ons online marketingbureau en zorgen dat onze employer-brand staat
  • Een plek op het podium bij relevante evenementen zoals DrupalJam
  • Kennissessies voor klanten organiseren
  • En zorg je er bovendien voor dat dit allemaal gebeurt binnen het vooraf afgesproken budget. Hierover rapporteer je elk kwartaal aan het SWIS Management Team

Wij zoeken een Marketing & Communicatiespecialist met het volgende profiel:

  • Je hebt minimaal 3 jaar (bureau)werkervaring in een soortgelijke functie

  • Je hebt ervaring met het coördineren van marketing- en communicatieactiviteiten

  • Je kan een goed verhaal schrijven met heldere taal. We zullen je in de sollicitatieprocedure een schrijfopdracht geven om dit te toetsen

  • Je hebt ervaring met het maken van foto- en videocontent

  • Je kan goed zelfstandig werken en weet anderen te betrekken en enthousiasmeren

  • Je bent analytisch ingesteld en gebruikt data om je koers te bepalen

  • Je bent tech-savvy en hebt eerder gewerkt met en kennis van: Websites en CMS'en zoals Drupal en Wordpress, online marketing; SEO/SEA, Social en Google analytics, digitale transformatie en digitalisering.

  • Je kan goed plannen en vooruitdenken

  • Je bent positief ingesteld en denkt in mogelijkheden

  • Je bent faciliterend en verbindend ingesteld

  • Je weet van aanpakken en houdt van een geintje

    Van de 30 medewerkers bij SWIS is 17% vrouw. We vinden het belangrijk om dit meer in balans te brengen. Daarom hebben we bij gelijke geschiktheid voorkeur voor een vrouwelijke kandidaat voor deze vacature


Wat wij jou bieden?

  • Teams met digitale vakspecialisten die jou helpen je te blijven ontwikkelen
  • Projecten waar jouw impact onmisbaar is 
  • Jaarlijks budget voor training en/of conferenties (€1.000,- p/p/j)
  • Een informele, nuchtere en menselijke cultuur
  • Een prima salaris
  • Geen overwerkcultuur
  • Hackathons en Dev Talks
  • 28 vakantiedagen op fulltime basis 
  • Keuze uit een Bose of Sony noise-cancelling headphone
  • Keuze uit Mac of Windows

    (en normaal gesproken - los van de huidige COVID-maatregelen:)

  • Reiskostenvergoeding (we zitten trouwens op loopafstand van Leiden CS)
  • Een verzorgde lunch (vrijdag snackdag!) en SWIS-borrels
  • Natuurlijk: het legendarische jaarlijkse bedrijfsweekend
  • Last but not least: echt goede koffie


Ben je er nog? Stuur je sollicitatie dan snel in via onderstaande knop! De vacature is opengesteld tot 1 december aanstaande.

Wil je liever eerst nog wat vragen stellen? Dat kan natuurlijk ook, stuur een mailtje naar kim@swis.nl of bel 071-5761323